Sztuka i przemysł
Maimeri to nie tylko fabryka farb, to dużo więcej- to laboratorium czystych pigmentów i silnych uczuć. Dążenie do doskonałości i czystości jest zadaniem, które wciąż wymaga twórczej pracy firmowego laboratorium, aby cały czas tworzyć z tą samą intensywnością co Gianni Maimeri.
Od 1923 roku
Zaangażowaniem Gianniego Maimeri było w tradycyjny sposób przekształcanie z pasją materiałów malarskich w doskonałe dzieła sztuki. W 1923 roku w Mediolanie, zrodziła się na tych założeniach, firma, która nosiła jego imię. Założona przez Gianniego Maimeri z pomocą swego brata Carlo, fabryka chemikaliów przemysłowych. Kilka lat później w związku ze światowym kryzysem ekonomicznym również Maimeri został zmuszony do wprowadzania innowacji i poprawek w swoim przedsiębiorstwie. Sztuka była w tym przypadku pomysłem ratowania przemysłu i umożliwiła firmie dalszy rozwój. Pierwszy zakład powstał w dzielnicy Barona al Mulino Blondel a następnie w 1936 roku został przeniesiony Wzdół Roggia Carlesca.
Dziś
W kolejnych latach trudów wojny, bolesnych strat , odbudowy i ożywienia gospodarczego lat 60. między innowacją a globalizacją, rynek wyznaczył drogę braci Maimeri. W 1951 r., po śmierci założyciela, los spółki powierzono jego synowi Leone. Człowiek z wielką charyzmą i inicjatywą, jest odpowiedzialny za zarządzenie delikatnej transformacji od genialnej, ale mało oryginalnej firmy do obecnego dynamicznego przedsiębiorstwa. W 1974 r., potwierdzając, że podąża z duchem czasów, firma stała się jedną z pierwszych we Włoszech, która skonstruowała oczyszczanie ścieków w sposób określony przez prawo. Gianni Maimeri, syn Leona i wnuk założyciela, aktualnie prowadzi firmę łącząc głębokie zamiłowanie do rodzinnego biznesu i szybkiego rozwoju. Od 1993 roku Maimeri zaangażował się w rozpowszechnienie idei jakości włoskich produktów na świecie, z powodzeniem rozprowadzając je w Europie, Rosji i Stanach Zjednoczonych, kończąc na ponad 60 innych krajach. Firma pozostaje głęboko zaangażowana w Maimeri Fondazione, założoną w 1997 na rozkaz Gianniego Maimeri, bratanka malarza.
Filozofia
Piękno i czystość koloru są głównymi składnikami farb Maimeri, gdzie ciągle kontynuuje się dokładne badania surowców, czyniąc wyjątkowym model operacyjny firmy. Maimeri nadal produkuje według dewizy pierwotnego założyciela " olej, trochę pigmentu i koniec". Czasami używane są tak cenne pigmenty, że praktycznie niemożliwe do odtworzenia i zachowania większości starożytnych zasad mieszania, aby nie zniszczyć odcieni niepotrzebnymi składnikami. Charakterystyczne dla użytych składników oraz ich przetwarzania, jest w szczególności łączenie ich z wielką równowagą w produkt, który łączy w sobie tradycję z nowoczesnością. Gama barw Maimeri jest naprawdę szeroka, poszukiwanie prostoty i czystości wymaga doświadczenia w technice formułowania. Jeden po drugim, wszystkie odcienie, które w zależności od rodzaju farby różnią się, w celu osiągnięcia związku o doskonałej jakości i wykonaniu.
Wartości
Od początku Maimeri za niezbędne do osiągnięcia celów uważała swoje zaangażowanie w badania i jakość. Silne wartości, nigdy nie zostały porzucone przez firmę i nadal są uważane za fundamentalne dla jego rozwoju. Dzięki doświadczeniu zdobytemu przez prawie sto lat historii, firma patrzy w przyszłość, poprzez skupienie się na pewnych kluczowych celach. Maimeri postanowiła utrzymać we Włoszech całą swoją produkcję, kontynuując w ten sposób przyczynie się do rozwoju lokalnych gospodarek. Maimeri zawsze dąży do zachowania stosunku jakości do ceny, bez wyjątków w każdym wypadku, w swoim wysokim standardzie. Maimeri projektuje, produkuje i sprzedaje artykuły, które reprezentują tożsamość własną i swoich lojalnych sprzedawców. Maimeri uważa, że właściwi klienci to partnerzy niezbędni do życia i rozwoju firmy.
Tradycja i technologia
Tradycja i innowacja to cechy, które zawsze charakteryzowały Maimeri, w ostatnich latach, ciągłe badania laboratoryjne i rozwój pozwoliły na wprowadzenie nowej gamy kolorów. Dziś, w obliczu potrzeb dyktowanych przez konkurencję międzynarodową, Maimeri jeszcze bardziej rozbudował swoje zakłady w oczekiwaniu na rosnące wyzwania, które nadejdą w najbliższych latach. W ten sposób, zaczynając od małego warsztatu w latach dwudziestych, firmie udało się osiągnąć swój cel i zająć czołowe miejsce w krajowym i międzynarodowym rynku produktów dla Sztuk Pięknych. Obecnie obszar zajmowanych przez struktury i usługi firmy osiągnął 11.300 metrów kwadratowych a magazyn, który jest w oddzielnym budynku, pozwala na efektywne wykorzystanie nowych technologii stosowanych do operacji składowania i transportu. Produkcja płynie z prądem, wydajnie i w pełni funkcjonalnie, odpowiednio do potrzeb jakości, ilości i usługi pożądanych przez rynek.